سمعک و انواع آن – قیمت سمعک نامرئی, دیجیتال و سمعک هوشمند
نوشته شده توسط : admin

 که شما در مرحله ی خرید سمعک با انواع بسیار گوناگونی از آن مواجه خواهید بود که هر کدام قیمت خاص خود را دارند. البته امروزه انواع سمعک نامرئی نیز توسط شرکت های مختلفی تولید می شود که هر کدام معایب و مزایای خاص خود را دارند. جالب است بدانید که قیمت سمعک نامرئی نیز به آن صورت بالا نیست و بسیاری از کاربران آن ها تهیه و از آن استفاده می کنند. با این حال در سمعک های روز، تاکید بر این است که اولا کاربری و استفاده از آن ساده تر باشد و فرد در مکالمات روزانه، استفاده از تلفن یا تماشای تلویزیون و … احساس راحتی کند. ثانیا در طراحی آن از تقویت صداهای مزاحم محیطی نیز کاسته شود. طبیعی است که افرادی که از سمعك استفاده می کنند، در مقایسه با افراد کم شنوایی که از آن استفاده نمی کنند، به مراتب از درک گفتاری بهتری برخوردار می باشند.

انواع سمعک
انواع مختلف سمعک

برای رزرو نوبت شنوایی سنجی، مشاوره و خرید سمعک هم اکنون با کلینیک طنین سمعک تماس بگیرید!
مشاهده اطلاعات تماس 
شماره تماس: ٢-٦٦٩٦٢٩٥١ (۰۲۱)
ساختمان سمعک
برای این که بتوانیم از سمعك درک بهتری پیدا نماییم، در این بخش ساختمان آن را به اختصار برایتان شرح خواهیم داد. در حقیقت علی رغم تصور بسیاری از مردم، انواع سمعک ساختمانی بسیار ساده داشته و از سه قسمت تشکیل شده است. این سه جزء عبارتند از:

میکروفون Microphone
تقویت کننده Amplifier
بلندگو Receiver
ساختار سمعک
شمای اجزای مختلف سمعک

تصویر بالا به صورت کاملا شماتیک و کلی اجزای یک سمعک معمولی را به تصویر کشیده است. یادتان نرود که سمعک از هر نوعی هم که باشد، به هرحال این سه بخش را در خود جای داده است. طرز کار سمعک نیز خیلی ساده است. به این صورت که نخست صدا از طریق میکروفون دریافت شده و پس از این دریافت اولیه، امواج صوتی توسط میکروفون به امواج الکتریکی تبدیل می شود. سپس این سیگنال ها به تقویت کننده رسیده و تقویت کننده نیز قدرت صدا را افزایش می دهد. در نهایت این صدای تقویت شده از طریق رسیور یا بلندگو به گوش شخص بیمار خواهد رسید.

بدین ترتیب با توجه به اندازه، شکل قرارگیری در گوش و هم چنین قدرت پوشانندگی، انواع سمعک ها را به ۵ گروه کلی تقسیم بندی می کنند. این پنج گروه عبارتند از:

پشت گوشی (Behind The Ear Hearing Aid (BTE
داخل گوشی (In The Ear Hearing Aid (ITE
(Receiver in the canal (RIC
جیبی (Body Worn Hearing Aid (BW
عینكی (Eye Glass Hearing Aid (E.H.A
قیمت سمعک نامرئی و دیجیتال و … چقدر است ؟
قیمت سمعک، یکی از مهم ترین سوالاتی است که تمام مراجعین ما آن را مطرح می سازند. در حقیقت بسیاری از مراجعین می خواهند بدانند که قیمت انواع سمعک چقدر است؟ به عنوان مثال قیمت سمعک نامرئی همواره به عنوان سوالی کاملا متداول از جانب مراجعین مطرح می گردد.

در پاسخ این سوال مهم بایستی اذعان داریم که تعیین کننده اصلی در قیمت سمعک، نوع برندی است که برای خود انتخاب می کنید. امروزه برندهای سمعک بسیار گسترده بوده و انواع آن ها می توان به سمعک زیمنس، اتیکن، فوناک، یونیترون و … اشاره نمود.

به طور کلی اصلی‌ترین فاکتورها در تعیین قیمت انواع سمعک عبارتند از:

تکنولوژی بکار رفته در سمعک
امکانات قابل استفاده و بکار رفته که مورد نیاز کاربر سمعک است از قبیل داشتن سیستم‌های هوشمنددیجیتال، امکان وایرلس داشتن و ….
نوع و میزان کم شنوایی، سن فرد استفاده کننده از سمعک، قدرت درک و تشخیص کلمات، وزوز گوش، سلامت سیستم آناتومیک گوش فرد
شغل و میزان تحصیلات و نیازهای عاطفی اجتماعی کاربر سمعک
نوع برند و مدل انتخابی سمعک متناسب با هر فرد

منبع:.taninsamak.




:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: